«Η Εκκλησία, η αήττητη Βασιλεία», Αρχιμ.Καλλίστρατος Ν. Λυράκης, Αθήνα - Νοέμβριος 2007
Αρχιμ. Καλλίστρατος Ν. Λυράκης
Την Εκκλησία καμιά
σχολή ή εταιρεία ή οργανισμός δεν δύναται να αντικαταστήσει. Όλα τα
άλλα είναι ανθρώπινα κατασκευάσματα. Η Εκκλησία είναι θείο καθίδρυμα. Γι’
αυτό η αναγκαιότητά Της είναι πασιφανέστατη. Χωρίς την Εκκλησία κανένας δεν
σώζεται. Οι Πατέρες της Εκκλησίας ορθά τονίζουν: «Εκτός της Εκκλησίας δεν
υπάρχει σωτηρία». Παρομοιάζουν δε την Εκκλησία με την κιβωτό του Νώε, στην
οποία όσοι άνθρωποι κατέφυγαν σώθηκαν από την πανολεθρία του κατακλυσμού.
Το
έργο της Εκκλησίας είναι ανώτερο και θετικότερο της Κιβωτού. Διότι όχι μόνο
σώζει, αλλά εξαγιάζει. Η κιβωτός του Νώε δεχόταν άλογα ζώα, άλογα και
απέδωκε. Η Εκκλησία του Χριστού με την καθοδήγηση του Χριστού λαμβάνει
ανθρώπους, οι οποίοι έχουν φθάσει σε παραλογισμούς από την αμαρτία και τους
αποδίδει λογικευμένους και κατά τη θεωρία και κατά την πράξη.
Το έργο της Εκκλησίας
είναι ανώτερο και θετικότερο. Το διακηρύττει περιτράνως και ο απ.
Πέτρος στους Ιουδαίους: «Δεν είναι δυνατό με κανένα άλλο να
επιτύχουμε τη σωτηρία, που μας υποσχέθηκε ο Θεός. Διότι δεν υπάρχει κάτω από
τουν ουρανό και πάνω στη γη εκτός από το όνομα του Ιησού κανένα άλλο όνομα, το
οποίο να έχει δοθεί από τον Θεό μεταξύ των ανθρώπων και διά του οποίου ορίσθηκε
με θεία βουλή και απόφαση να σωθούμε όλοι εμείς. Και συνεπώς τον Ιησού αυτόν ως
Σωτήρα οφείλουμε να εγκολπωθούμε» (Πραξ. Δ’ 12).
Γράφει ο
ιερός Χρυσόστομος: «Αν βρω λύκο τον κάνω πρόβατο, αλλάσσοντας όχι τη
φύση, αλλά μεταβάλλοντας την προαίρεση.
Γι’ αυτό δε θα
σφάλλει κανείς αν ονομάσει την Εκκλησία ανώτερη από την κιβωτό. Γιατί η κιβωτός
δεχόταν τα ζώα και τα διατηρούσε ζώα, ενώ η Εκκλησία παίρνει τα ζώα και τα
μεταβάλλει. Εννοώ τα εξής με αυτό που λέγω. Μπήκε εκεί μέσα γεράκι και βγήκε
γεράκι. Μπήκε λύκος και βγήκε λύκος. Μπήκε κάποιος εδώ μέσα γεράκι και βγήκε
περιστέρι. Μπήκε λύκος και βγήκε πρόβατο. Μπαίνει φίδι και βγαίνει αρνί, χωρίς
ν’ αλλάσει η φύση του, αλλά απομακρύνοντας από μέσα του την κακία».
Δημοσίευση σχολίου