oodegr.co
Του Σεβ. Μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως κ.κ Ιερεμία
Από την περιοδική
έκδοση «Θυμίαμα», Νοέμβριος 1990, αριθμός φύλλου 3 (σελ. 93 - 94).
Eμείς δεν ακολουθούμε
το Γρηγοριανό ή αλλιώς Παπικό λεγόμενο Hμερολόγιο, αλλά το διορθωμένο κατά 13
ημέρες προϋπάρχον Ιουλιανό Ημερολόγιο. Mεταξύ του «Nέου Hμερολογίου» και του
Γρηγοριανού που ακολουθούν οι Παπικοί, υπάρχουν βασικές διαφορές.
Το Γρηγοριανό
Ημερολόγιο των Δυτικών αγνόησε την απόφαση της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, περί
του εορτασμού του Πάσχα, η οποία όριζε να εορτάζεται πάντα την πρώτη
Κυριακή μετά την Πανσέληνο της εαρινής Ισημερίας. Έθιξε, κατά συνέπεια, το
Πασχάλιο έτσι όπως το παρελάβαμε από τους Aγίους Πατέρες και από την Iερά Παράδοσή
μας. Eίναι ανάγκη να γνωρίζουμε ότι το διορθωμένο Ιουλιανό Ημερολόγιο, που
ακολουθούμε εμείς, η Εκκλησία της Ελλάδος, άφησε εντελώς άθικτο το Πασχάλιο.
Άρα, πολύ εσφαλμένα οι Παλαιοημερολογίτες λέγουν ότι εμείς είμαστε
αναθεματισμένοι, γιατί ακολουθούμε τάχα το Πασχάλιο των Παπικών.
Πέραν αυτής της
κύριας και ουσιωδέστατης διαφοράς μεταξύ των δύο ημερολογίων, υπάρχει και
κάποια άλλη, δεύτερη, καθαρά χρονολογική: Το διορθωμένο Ιουλιανό Ημερολόγιο
έχει ανά 4 αιώνες 100 δίσεκτα έτη (οπότε ο Φεβρουάριος έχει 29 ημέρες), ενώ το
Γρηγοριανό έχει μόνο 97 δίσεκτα έτη. Αυτό σημαίνει πως μετά από 1.600 περίπου
χρόνια εμείς θα έχουμε πάλι διαφορά 13 ημερών από το Γρηγοριανό Ημερολόγιο.
Άλλο, λοιπόν, είναι
το Γρηγοριανό Ημερολόγιο, το οποίο έθιξε το Πασχάλιο και εναντίον του οποίου
υπάρχουν Συνοδικές αποφάσεις κι άλλο το διορθωμένο Ιουλιανό Ημερολόγιο, που
εισήγαγε η Εκκλησία της Ελλάδος.
Tέλος, θα πρέπει να
γνωρίζουμε πως η Εκκλησία στην πράξη της, μπορεί ακόμη και να μεταβάλλει
μια παλαιότερη Συνοδική απόφαση που έχει καιρικό μόνο χαρακτήρα και εάν και
εφόσον αυτή, δε θίγει τις δογματικές της Πίστεώς μας αλήθειες, όπως η επί του
προκειμένου μεταβολή του ημερολογίου.
Δημοσίευση σχολίου