lllazaros.blogspot.gr
Και, λίγο πριν αρχίσει το άγιο έργο Του για την σωτηρία του κόσμου, επήγε και βαπτίστηκε από τον Ιωάννη!
Για να πλυθεί;Για να καθαριστεί;
Για να πάρει κάτι;
Όχι.
Γιατί, δεν είχε τίποτε να του δώσει ο Ιωάννης.
Και το ήξερε.
Και το διακήρυξε·
Εγώ έχω χρεία, να βαπτιστώ από Σένα.
Δεν βαπτίστηκε για τον εαυτό Του ο Κύριος.
Βαπτίστηκε για μας.
Κάτι να μας δείξει.
Κάτι να μας δώσει.
Κάτι να μας διδάξει.
Βαπτίστηκε, λοιπόν, στον Ιορδάνη. Από τον Ιωάννη.
Πως βαπτίστηκε; Όπως σήμερα βαπτίζομε τα νήπια. Γυμνός. Ολόγυμνος.
Έτσι το έχει θεσπίσει το βάπτισμα ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος. Όποιος θέλει να πάει κοντά στον Θεό, έλεγε, οφείλει πρώτα να αφήνει τον εγωισμό του· και να ταπεινώνεται. Και για να δείξει, ότι ταπεινώνεται, βαπτίζεται γυμνός. Γιατί η αμαρτία κάνει τον άνθρωπο γυμνό από την χάρη του Θεού.
Ο άνθρωπος ντύνεται για να σκεπάζει ορισμένα μέλη του, που δεν πρέπει, ούτε να φαίνονται ούτε να τα δείχνει. Ντύνεται, από αιδημοσύνη για τον εαυτό του· και από εντροπή, μπροστά στους άλλους!
Ο άνθρωπος, όταν γυμνώνεται, και δείχνει τα μέλη του, έχει αναισχυντία. Και όσο πιο προκλητική είναι η γύμνωσή του, τόσο πιο μεγάλη η αναισχυντία του· και τόσο πιο νεκρή η ψυχή του.
Με τα ρούχα του ο άνθρωπος κρατάει πόντους αιδημοσύνης· και προσπαθεί να οικοδομεί λίγο την ψυχή του.
Όμως για μερικούς, κάτι πράξεις τους και κάτι κρυφές επιθυμίες της καρδιάς τους, είναι καταστάσεις χίλιες φορές πιο αισχρές από τα μέλη που κρύβουν.
Και αυτές τις θλιβερές καταστάσεις, οι άνθρωποι τις κρύβουν με ένα «ρούχο», που έχει το όνομα υποκρισία.
Οι υποκριτές άλλα κάνουν, άλλα έχουν μέσα τους, άλλα έχουν στο στόμα τους, και άλλα δείχνουν! Κρύβουν την δυσωδία της ψυχής τους με ψεύτικες συμπεριφορές ευπρέπειας και ευσέβειας.
Αλλά να, ο Σωτήρας μας επήγε και εβαπτίστηκε γυμνός.
Γιατί όμως; Γιατί;
● Ήθελε να μας ειπεί· Δεν κάνει, άλλα να έχουμε μέσα, και άλλα να δείχνουμε! Η διπλοπροσωπία και η πολυπροσωπία, δεν έχουν καμιά σχέση, ούτε με την αλήθεια, ούτε με το Θεό.
● Πρώτο βήμα προς τον Χριστό, είναι να μισήσουμε την υποκρισία· να την πετάξουμε από επάνω μας· να γίνουμε ευθείς.
● Και ήθελε να μας δείξει, ότι χωρίς πράξεις και αποφάσεις τολμηρές, διόρθωση δεν γίνεται ποτέ!
Γι’ αυτό βούτηξε στο νερό γυμνός. Για να μας δείξει, ότι μας χρειάζεται ένα πλύσιμο γερό. Ένα πλύσιμο ολοκληρωτικό. Για να μας δείξει, ότι στην μετάνοια, στο δρόμο προς τον Χριστό, πηγαίνουμε και βαδίζομε, μόνο όταν έχουμε το θάρρος, να βλέπομε τις βρωμιές μας, σωματικές και ψυχικές· και όταν Τον παρακαλούμε, να μας πλύνει με το νερό, που με το βάπτισμά Του αγίασε· και έκανε νερό καθαρτήριο από κάθε ρύπο ψυχής και σώματος.
Γι’ αυτό βαπτίστηκε στον Ιορδάνη. Γιατί ήθελε κάτι να μας δώσει·
Τι μας έδωκε; Με το βάπτισμα το δικό Του, έδωκε σε μας το βάπτισμα της αναγεννήσεως. Και μας έκαμε παιδιά Του. Μπήκαμε στην κολυμπήθρα και βγήκαμε παιδιά του Χριστού, λαός του Χριστού, «βασίλειο ιεράτευμα», «έθνος άγιο».
Με το βάπτισμά μας, ο Χριστός μας υιοθετεί.
Μας κάνει παιδιά Του.
Και κληρονόμους Του.
Τι κρίμα να το ξεχνάμε!
Μητροπολίτου Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελετίου
Ο Υιός του Θεού ήρθε
στον κόσμο για μας.
Και, λίγο πριν αρχίσει το άγιο έργο Του για την σωτηρία του κόσμου, επήγε και βαπτίστηκε από τον Ιωάννη!
Για να πλυθεί;Για να καθαριστεί;
Για να πάρει κάτι;
Όχι.
Γιατί, δεν είχε τίποτε να του δώσει ο Ιωάννης.
Και το ήξερε.
Και το διακήρυξε·
Εγώ έχω χρεία, να βαπτιστώ από Σένα.
Δεν βαπτίστηκε για τον εαυτό Του ο Κύριος.
Βαπτίστηκε για μας.
Κάτι να μας δείξει.
Κάτι να μας δώσει.
Κάτι να μας διδάξει.
Βαπτίστηκε, λοιπόν, στον Ιορδάνη. Από τον Ιωάννη.
Πως βαπτίστηκε; Όπως σήμερα βαπτίζομε τα νήπια. Γυμνός. Ολόγυμνος.
Έτσι το έχει θεσπίσει το βάπτισμα ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος. Όποιος θέλει να πάει κοντά στον Θεό, έλεγε, οφείλει πρώτα να αφήνει τον εγωισμό του· και να ταπεινώνεται. Και για να δείξει, ότι ταπεινώνεται, βαπτίζεται γυμνός. Γιατί η αμαρτία κάνει τον άνθρωπο γυμνό από την χάρη του Θεού.
Ο άνθρωπος ντύνεται για να σκεπάζει ορισμένα μέλη του, που δεν πρέπει, ούτε να φαίνονται ούτε να τα δείχνει. Ντύνεται, από αιδημοσύνη για τον εαυτό του· και από εντροπή, μπροστά στους άλλους!
Ο άνθρωπος, όταν γυμνώνεται, και δείχνει τα μέλη του, έχει αναισχυντία. Και όσο πιο προκλητική είναι η γύμνωσή του, τόσο πιο μεγάλη η αναισχυντία του· και τόσο πιο νεκρή η ψυχή του.
Με τα ρούχα του ο άνθρωπος κρατάει πόντους αιδημοσύνης· και προσπαθεί να οικοδομεί λίγο την ψυχή του.
Όμως για μερικούς, κάτι πράξεις τους και κάτι κρυφές επιθυμίες της καρδιάς τους, είναι καταστάσεις χίλιες φορές πιο αισχρές από τα μέλη που κρύβουν.
Και αυτές τις θλιβερές καταστάσεις, οι άνθρωποι τις κρύβουν με ένα «ρούχο», που έχει το όνομα υποκρισία.
Οι υποκριτές άλλα κάνουν, άλλα έχουν μέσα τους, άλλα έχουν στο στόμα τους, και άλλα δείχνουν! Κρύβουν την δυσωδία της ψυχής τους με ψεύτικες συμπεριφορές ευπρέπειας και ευσέβειας.
Αλλά να, ο Σωτήρας μας επήγε και εβαπτίστηκε γυμνός.
Γιατί όμως; Γιατί;
● Ήθελε να μας ειπεί· Δεν κάνει, άλλα να έχουμε μέσα, και άλλα να δείχνουμε! Η διπλοπροσωπία και η πολυπροσωπία, δεν έχουν καμιά σχέση, ούτε με την αλήθεια, ούτε με το Θεό.
● Πρώτο βήμα προς τον Χριστό, είναι να μισήσουμε την υποκρισία· να την πετάξουμε από επάνω μας· να γίνουμε ευθείς.
● Και ήθελε να μας δείξει, ότι χωρίς πράξεις και αποφάσεις τολμηρές, διόρθωση δεν γίνεται ποτέ!
Γι’ αυτό βούτηξε στο νερό γυμνός. Για να μας δείξει, ότι μας χρειάζεται ένα πλύσιμο γερό. Ένα πλύσιμο ολοκληρωτικό. Για να μας δείξει, ότι στην μετάνοια, στο δρόμο προς τον Χριστό, πηγαίνουμε και βαδίζομε, μόνο όταν έχουμε το θάρρος, να βλέπομε τις βρωμιές μας, σωματικές και ψυχικές· και όταν Τον παρακαλούμε, να μας πλύνει με το νερό, που με το βάπτισμά Του αγίασε· και έκανε νερό καθαρτήριο από κάθε ρύπο ψυχής και σώματος.
Γι’ αυτό βαπτίστηκε στον Ιορδάνη. Γιατί ήθελε κάτι να μας δώσει·
Τι μας έδωκε; Με το βάπτισμα το δικό Του, έδωκε σε μας το βάπτισμα της αναγεννήσεως. Και μας έκαμε παιδιά Του. Μπήκαμε στην κολυμπήθρα και βγήκαμε παιδιά του Χριστού, λαός του Χριστού, «βασίλειο ιεράτευμα», «έθνος άγιο».
Με το βάπτισμά μας, ο Χριστός μας υιοθετεί.
Μας κάνει παιδιά Του.
Και κληρονόμους Του.
Τι κρίμα να το ξεχνάμε!
Μητροπολίτου Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελετίου
Δημοσίευση σχολίου