Η Ελληνική Ορθόδοξο Εκκλησία χτυπάει τον κώδωνα του Κινδύνου, λέγοντας πως αν συνεχιστεί κάτι παρόμοιο, και δεν ενεργήσει γρήγορα, σε λίγο καιρό θα εξαφανιστεί..
Ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στην επίσημη
ιστοσελίδα της Ελληνικής Ορθοδόξου Αρχιεπισκοπής Αμερικής δίνει μια ανησυχητική
εικόνα για το μέλλον της Εκκλησίας στην Αμερική. Σύμφωνα με τις στατιστικές που
αναφέρονται από την ιστορία που έγραψε ο Peter S Kehayes, το 60% των Ελλήνων
Ορθοδόξων οικογενειών της τελευταίας γενιάς και το 90% των Αμερικανών με
ελληνικές ρίζες δεν είναι πλέον σε κοινωνία με την Εκκλησία.
Το άρθρο επιβεβαιώνει ότι το πρόβλημα
έγκειται με το μεγάλο αριθμό των μικτών γάμων που λαμβάνουν χώρα στην ελληνική
ομογένεια στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με
τις στατιστικές, το ποσοστό επιγαμίας κυμαίνεται μεταξύ 75% και 85%.
Kehayes πηγαίνει όσο λέγοντας ότι η Ελληνική
Ορθόδοξη Εκκλησία στην Αμερική θα είναι σχεδόν εξαφανιστεί, εκτός και αν η
εκκλησία ενεργεί γρήγορα. "Όπως
κάθε πληθυσμός περνά σε διαδοχικές γενιές, αυξάνεται ο αριθμός των οικογενειών
προχωρήσουμε περισσότερο από την προέλευσή τους, με την πιθανότητα ότι η
αγαπημένη μας Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία στην Αμερική θα γίνει ετοιμοθάνατα στο
πολύ εγγύς μέλλον."
Το πλήρες κείμενο του άρθρου, με τίτλο
«Μια σημαντική πρόκληση για την Ελληνική Ορθόδοξη Χριστιανοσύνη" είναι
κάτω.( Μεταφρασμένο από το olasthnforaa.blogspot.gr, και το οποίο Βρήκαμε στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αμερικής)
Στις ανοικτές πλουραλιστικές
κοινωνίες, οι επιγαμίες τείνουν να γίνουν ο κανόνας, όχι η εξαίρεση, καθώς
αυξάνονται όλο και περισσότερο, και παντρεύονται μεταξύ τους με αποτέλεσμα η
Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία να είναι σε μια κρίσιμη καμπή στην απόφαση για το πώς
θα αντιμετωπίσει την πρόκληση που αγγίζει την καρδιά της τόσες πολλές
οικογένειες και Την ίδια στιγμή είναι τόσο κρίσιμη για την θρησκευτική
κοινότητα ευημερία και την ανάπτυξη. Μεταξύ των Ελλήνων Αμερικανών, ο
ρυθμός επιγαμίας είναι μεταξύ 75 και 85% με την προβλεπόμενη φθορά των οπαδών
μεγαλύτερη από 60% σε σχέση με την επόμενη γενιά.
Η μοναδική θέση της
Αμερικής στην ιστορία έχει ως καταφύγιο για πολλούς ανθρώπους του κόσμου, ένα
μέρος όπου μπορούν να αρχίσουν και πάλι να ξαναφτιάξουν τις ζωές τους και όπου
θα μπορούσαν να ασκούν την πίστη τους στην ειρήνη σε μια ατμόσφαιρα ανοχής, σε
ένα μέρος της ελπίδας και της αναγέννησης , χωρίς αδικίες και τις προκαταλήψεις
του παρελθόντος. Το Σύνταγμα εγγυάται την ελευθερία τους.
Οι αλλαγές έχουν
συμβεί στο πολιτιστικό make up των Ελλήνων Αμερικανών από τους νέους άνδρες που
έφτασαν για πρώτη φορά στην Αμερική στα τέλη του 19ου αιώνα για να ξεφύγουν από
το χάος της πατρίδας τους και να αναζητήσουν την τύχη τους. Κατά τα επόμενα
100 χρόνια ήρθαν, περιοριζόμενοι μόνο από τις ποσοστώσεις και τον πόλεμο. Μεταξύ
αυτών ήταν και αυτοί που έψαχναν για ένα νέο ξεκίνημα. Αυτοί που ήρθαν τους
άρεσε αυτό που βρήκαν και η συντριπτική πλειοψηφία παρέμεινε για να χτίσει μια
νέα ζωή. Συνέχισαν να έρχονται μέσα από στο μεγαλύτερο μέρος του 20ου
αιώνα. Με τη δεύτερη γενιά, εκτιμάται ότι το 75% των Ελλήνων Αμερικανών
ήταν πολιτισμικά και θρησκευτικά intermarrying και συγχωνεύονται με άλλους στο
αμερικανικό χωνευτήρι. .
Η πρώτη Ελληνική
Ορθόδοξη Εκκλησία ιδρύθηκε στη Νέα Ορλεάνη, σχεδόν πριν από 150 χρόνια, αλλά
κατά κύριο λόγο, οι κοινότητες άρχισαν να εμφανίζονται στα τέλη του 19ου και
αρχές του 20ου αιώνα, σε μια εποχή που περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες
μεταναστεύσεις. Μέχρι το 1922, πάνω από 200 Ελληνικές Ορθόδοξές Εκκλησίες
είχαν χτιστεί. Απόγονοι αυτών των μεταναστών είναι στην τέταρτη ή πέμπτη γενεών
τους και είναι αρκετά εκατομμύρια σε αριθμό με την συντριπτική πλειοψηφία πέραν
της δεύτερης γενιάς. Ωστόσο, η Εκκλησία μας στην προσπάθεια για τη
διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς του, συνεχίζει να προβάλλει τον εαυτό
της ως μια εθνική θρησκεία και οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα βλέπουν ως
τέτοια, με αποτέλεσμα η Ελληνική Ορθοδοξία έχει αποδεκατιστεί από την τριβή και
αντιμετωπίζει ένα σοβαρό επιβίωση και την κρίση ταυτότητας.
Σε ένα αναπάντεχο
εύρημα, οι στατιστικές αποκαλύπτουν πάνω από το 60% των Ελλήνων Ορθοδόξων
οικογενειών της τελευταίας γενιάς και το 90% των Αμερικανών με ελληνικές ρίζες
δεν είναι πλέον σε κοινωνία με την Εκκλησία. Είναι μια κοινή μέριμνα για
μάθουν οι θρησκευτικοί ηγέτες οι οποίοι κατανοούν την ανάγκη για μια
συμπονετική ανοίγονται προς γάμους οικογένειες με ευαισθησία στις διαφορές
μεταξύ γάμους ζευγάρια και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ως μια οικογένεια. Κατά
τη μετάβαση, όπως κάθε πληθυσμός περνά σε διαδοχικές γενιές, αυξάνεται ο
αριθμός των οικογενειών απομακρύνεται περισσότερο από την προέλευσή τους, με
την πιθανότητα ότι η αγαπημένη μας Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία στην Αμερική θα πεθάνει
στο πολύ κοντινό μέλλον.
Στη σημερινή κοινωνία
μας, το θρήσκευμα των νέων οικογενειών μπορεί να είναι μικρότερο από ό, τι για
την θεολογία της αγάπης, την ευαισθησία και την αποδοχή που οδηγεί σε
μεταστροφή της καρδιάς. Στην Αμερική, όπου ο Ορθόδοξος γάμος αποτελεί μια
μειοψηφία των γάμων μεταξύ ατόμων ελληνικής καταγωγής, είναι επιτακτική και
άμεση ανάγκη για μια ευρεία θρησκευτική προβολή για να κάνει χώρο για την
διαθρησκευτική οικογένεια που είναι συνήθως οικογένειες των παιδιών μας.
Οι οικογένειες θα
πρέπει να ενθαρρύνονται και ναδιευκολύνουν την λατρεία τους ως μια οικογένεια.
Ο Χριστιανισμός άφησε τα όρια του ιουδαϊσμού, με ώθηση από τον Απόστολο
Παύλο, λαμβάνοντας ένα τεράστιο βήμα για την επέκταση προβολής του
Χριστιανισμού σε όλα τα έθνη . Σε μια πράξη που μπορεί να
ενισχύσει την Εκκλησία μας και να εξασφαλίσει το μέλλον της, πρέπει να
δημιουργηθεί η σύνδεση που ξεπερνά τα εμπόδια που έχουν αποστασιοποιηθεί
αυξανόμενο αριθμό των οικογενειών.
Από το 1922, με τη
συνέχιση της μετανάστευσης και με τις οικογένειες εξαπλώνεται σε ολόκληρη την
Αμερική, προστέθηκαν πάνω από 300 εκκλησίες αλλά καθώς η Έλληνες του
αμερικανικού πληθυσμού έχουν εξελιχθεί σε εκατομμύρια, ο αριθμός των
θρησκευτικά προσεκτικός κοινωνούς έχει μειωθεί σημαντικά. Παρά το γεγονός
ότι οι Έλληνες του αμερικανικού πληθυσμού έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό από το
τμήμα μετανάστευσης και μετά τον πόλεμο ,υπάρχουν λιγότεροι ενεργοί Έλληνες
Ορθόδοξοι σήμερα, από ό, τι το 1922: ενώ η συνολική αμερικανικού
πληθυσμού έχει τριπλασιαστεί.
Οι στατιστικές
αναλύσεις των στοιχείων που γνωστοποιήθηκαν από την Αρχιεπισκοπή δείχνουν ότι η
πλειονότητα των γάμων σε μια γενιά που αφορούν τους Έλληνες της Αμερικής συμβαίνουν
σε χώρες εκτός της Εκκλησίας μας, καθώς και εκείνων που υπάγονται στη
δικαιοδοσία του, οι γάμοι διαθρησκευτικό υπερβαίνει Ορθόδοξοι γάμοι από σχεδόν
δύο προς ένα. Σε παρατήρηση από το γραφείο της Αρχιεπισκοπής θρησκευτικής
προσέγγισης, οι Ελληνοαμερικές εκτιμήσεις για τους γάμους ήταν τόσο υψηλό όπως
85-90%.
Πράγματι,
θρησκευτικές τριβή έχει επιστήσει την προσοχή των θρησκευτικών ηγετών όλων των
θρησκειών. Σίγουρα η υψηλή τάση επιγαμίας έχει επηρεάσει πολλές θεσμικές
θρησκείες σε ένα έθνος που αγκαλιάζει όλο και όλες τις θρησκείες και στη
διαδικασία έχει γίνει πιο κοσμική.
Σε εθνικό επίπεδο,
μια έρευνα από 54.461 ενηλίκων σε μια μελέτη Trinity College, το Πρόγραμμα
Δημοσίων τιμών που βρέθηκαν το 30% του συνόλου των παντρεμένων
ζευγαριών δεν έχουν θρησκευτικό γάμο και το 27% δεν ήθελε μια θρησκευτική
κηδεία. Η μελέτη διαπίστωσε γνωστές Προτεσταντικές πληθυσμούς, Μεθοδιστές,
επισκοπικών και Λουθηρανών, μειώθηκε κατά τα τελευταία επτά χρόνια, κατά 25%,
αντικατοπτρίζοντας την ευρεία γκάμα των ανησυχιών μεταξύ των χριστιανών όλων
των δογμάτων.
Κατά την εξέταση
άλλων που βασίζονται σε πολιτισμικές θρησκείες στην Αμερική, η Ρωμαιοκαθολική
Εκκλησία, με πληθυσμό που αποτελείται από διάφορες εθνικότητες, είχε επίσης
γάμους διαθρησκευτικούς και έχασε κοινωνούς για διάφορους λόγους, όμως, με
πολλούς ισπανόφωνους που μεταναστεύσαν στην Αμερική κατά τα τελευταία πενήντα
χρόνια η τριβή καλύφθηκε, όσο μεγάλες μεταναστεύσεις του 20ου αιώνα χάνονται
θρησκευτική τριβή στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία.
Πρόωρη ιεραποστολική
επέκταση της Καθολικής Εκκλησίας στο δυτικό ημισφαίριο έχει εξελιχθεί σε μεγάλο
καθολικοί πληθυσμοί και του καθολικισμού παραμένει κυρίαρχη θρησκεία στην
Αμερική. Smithsonian ειδικοί προβλέπουν ότι μέχρι το 2050 ο
Ισπανόφωνος πληθυσμός αναμένεται να διπλασιαστεί, από 14% έως 29%, και 42
εκατομμύρια έως 119 εκατομμύρια ως το πάνω από όλα πληθυσμός συνεχίζει να
αυξάνεται. Έτσι, ακόμη και καθώς η προϋπάρχουσα πυρήνα Καθολική εκκλησία ο
πληθυσμός μειώνεται, η Ισπανόφωνη αύξησης του πληθυσμού αναμένεται να
προσθέσετε τα εκατομμύρια των καθολικών οικογενειών κατά τις επόμενες
δεκαετίες, με τη συνεχή ανάπτυξη στην Αμερική.
Ο ασιατικός πληθυσμός
επίσης αναμένεται να αυξηθεί από 5% έως 9%, 15 - 37 εκατομμύρια άνθρωποι, σε
συνδυασμό με τη συνεχή αύξηση του πληθυσμού της χώρας σε μια αλλαγή που
αναμένεται να επηρεάσει τη θρησκευτική ποικιλομορφία στην Αμερική. Αντίθετα,
η Ελληνική Ορθόδοξη πληθυσμού συνεχίζεται στην τρέχουσα τάση και χωρίς τη
στήριξη της μετανάστευσης για να ενισχύσει τους αριθμούς του αναμένεται να
χάσει πάνω από το μισό της θρησκευτικής εκλογική της κατά την περίοδο αυτή.
Σε μια άλλη μελέτη,
Εβραίοι λόγιοι αναφέρθηκαν πάνω από 50% επιγαμίες ανάμεσα Συντηρητικών Εβραίων,
με μόνο μία από τις τρεις οικογένειες που παραμένουν εβραϊκή καταγωγής που
αισθάνονται ότι θα μπορούσε να μειωθεί ο Συντηρητικός Ιουδαϊσμός από το
σημερινό περίπου 5 εκατομμύρια του ασήμαντος μέσα σε δύο γενιές. Η έκθεση
Τριάδα αποκαλύπτεται ότι αριθμός των Εβραίων που περιέγραφε τον εαυτό του ως
θρησκευτικά παρατηρητικός έχει μειωθεί από 4 εκατομμύρια το 1990 σε 2,7
εκατομμύρια το 2008 σε μια κοινή ανησυχία, τόσο η εβραϊκή θρησκευτική
κοινότητα και την Ελληνική Ορθόδοξη παρουσία αναμένεται να μειωθούν σημαντικά
αν οι σημερινές τάσεις δεν αντιμετωπίστούν.
Στη σύγκριση των δύο
θρησκειών, επιγαμίες εντός της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας σε μεγάλη κλίμακα
ξεκίνησε σε προγενέστερο χρόνο. Είναι επίσης κατά μήκος της καμπύλης ποσοστό
εγκατάλειψης των σπουδών, η κατάστασή τους στο άμεσο μέλλον είναι η πιο
κρίσιμη.
Τι θα πρέπει να προκύψει
σαφώς είναι ότι η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία στην Αμερική πρέπει να εξετάσουμε
με αυστηρότητα πόσο προσιτή πρέπει να γίνει η θρησκεία μας είναι ώστε να εξελίσσεται μέσα
στην κοινωνία αλλά και μέσα στην Οικογένεια. Αν είναι να συνεχίσει την
ιερή διακονία του στην Αμερική, θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο για να
συμπεριλάβει το παλιό και το νέο. Αν η πίστη μας ελπίζει να έχει μια
παρουσία στο μέλλον στην Αμερική, θα πρέπει να είναι ευαίσθητοι στο σύγχρονο
κόσμο. Το άνοιγμα ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον είναι πολύ μεγάλο. Είναι
μια πρόκληση που αντιμετωπίζει η φροντίδα κληρικών και λαϊκών ισάξια.
Δημοσίευση σχολίου